Potrzebujesz naszej pomocy? phone 71 321 72 71 lub 71 321 72 70

Nasze pojazdy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu posiada 225 tramwajów oraz 312 autobusów (stan na 15 marca 2016). W czerwcu 2015 r. rozpoczęliśmy też współpracę z firmą Michalczewski Sp. z o.o., w wyniku której komunikację miejską obsługuje dodatkowo 69 autobusów podwykonawcy, marki MAN i Solaris Alpino Urbino. Pozwoliło nam na wycofanie z eksploatacji ostatnich wozów wysokopodłogowych. Tym samym 100% autobusów i około 40% tramwajów MPK Wrocław to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb pasażerów mających problem z poruszaniem się. Dodatkowo, nasz najnowszy tabor (np. autobusy MAN, solaris czy tramwaje Pesa i Moderus) wyposażone są w liczne udogodnienia: system zapowiedzi głosowych, klimatyzację, ładowarki USB i monitoring.

MAN NG 313

Jest to jeden z pierwszych przegubowych w pełni niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. Jedna sztuka autobusu dotarła do Wrocławia w 2000 roku.

Volvo 7000A

Podobnie jak MAN, jest jednym z pierwszych przegubowych w pełni niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. Autobusy tej marki były dostarczane z podwrocławskiej fabryki Volvo w latach 2000-2002.

Volvo 7000

Jest to wersja 12 metrowa autobusu Volvo 7000A. Volvo 7000 jest to pierwszy w pełni niskopodłogowy, jednocześnie nie przegubowy, autobus we flocie MPK.

Volvo 7700A

Jest to „młodszy brat” autobusu Volvo 7000A. Pojazdy te były dostarczane w latach 2004-2006.

Volvo 7700

To 12 metrowa wersja autobusu Volvo 7700A. Autobusy tej serii przyjechały do Wrocławia w latach 2005-2006.

Volvo 7700H

To najmłodszy nabytek MPK marki Volvo. Pojazd podobnie jak Volvo 7700 jest 12 metrowy, z tą różnicą, że jako jedyny we flocie MPK jest hybrydowy. Autobus został wydzierżawiony w 2011 roku.

Volvo V7700K-VD9

Jest modelem „poliftignowym, różni się od zwykłego paroma elementami np. wydechem umieszczonym u góry wozu ? na dachu.

Mercedes-Benz O530 Citaro i Mercedes-Benz O530 G Citaro

Są to autobusy zakupione przez MPK Wrocław w latach 2008-2009. Pojazdy podobnie jak Volva są całkowicie niskopodłogowe.

Mercedes-Benz O530 K Citaro II

To najkrótszy autobus we flocie MPK – 10 metrów długości. Autobus jako jeden z pierwszych pojazdów posiada biały wyświetlacz nr linii. Jedna sztuka dotarła do Wrocławia w 2011 roku.

Mercedes-Benz O530 G Citaro II

Jest to „dłuższy brat” wersji K. Autobus ten różni się głównie długością – jest przegubowy. Jedna sztuka dotarła do Wrocławia również w 2011 roku.

Solaris Urbino 12 i Solaris Urbino 18

To najnowsze nabytki jeśli chodzi o tabor autobusowy. Pojazdy zostały wydzierżawione w 2014 roku.

Konstal 105Na

To tramwaj wytwarzany w latach 1979–1992 przez zakłady Konstal w Chorzowie. Najstarsze wrocławskie „stopiątki” wyprodukowano w 1975 r. Obecnie jest to najliczniej eksploatowany tramwaj w Polsce.

Protram 204WrAs

Jest to tramwaj produkowany od roku 2004 przez wrocławską fabrykę Protram. Konstrukcja tramwaju jest wzorowana na tramwaju Konstal 105Na.

Škoda 16T

To jeden z dwóch rodzajów tramwajów jeżdżących po Wrocławiu, które nie zostały wyprodukowane w Polsce.

Škoda 19T

Różni się od Škody 16T tym, że jest dwukierunkowy (jako jedyny we Wrocławiu). Został zakupiony do obsługi linii 31, 32 i 33 ? zwanych „tramwajami plus”.

Pesa TWIST(2010NW)

To jeden z dwóch najnowszych nabytków MPK Wrocław. Ten w 100% niskopodłogowy tramwaj został wyprodukowany przez fabrykę PESA Bydgoszcz S.A. Ma 3 człony oraz 4 wózki skrętne.

Moderus Beta

Wyjechał na wrocławskie tory pod koniec grudnia 2015. Konstrukcja tramwaju jest podobna do Protrama 205WrAs. Tramwaj jest 3-członowy, a jego środkowy człon jest niskopodłogowy.

Protram 205WrAs

Wyjechały na tory w styczniu 2007 roku. Były to pierwsze wieloczłonowe i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych tramwaje zakładów Protram we Wrocławiu.