Potrzebujesz naszej pomocy? phone 71 321 72 71 lub 71 321 72 70

  • AA

Nasze pojazdy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu posiada 225 tramwajów oraz 312 autobusów (stan na 15 marca 2016). W czerwcu 2015 r. rozpoczęliśmy też współpracę z firmą Michalczewski Sp. z o.o., w wyniku której komunikację miejską obsługuje dodatkowo 69 autobusów podwykonawcy, marki MAN i Solaris Alpino Urbino. Pozwoliło nam na wycofanie z eksploatacji ostatnich wozów wysokopodłogowych. Tym samym 100% autobusów i około 40% tramwajów MPK Wrocław to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb pasażerów mających problem z poruszaniem się. Dodatkowo, nasz najnowszy tabor (np. autobusy MAN, solaris czy tramwaje Pesa i Moderus) wyposażone są w liczne udogodnienia: system zapowiedzi głosowych, klimatyzację, ładowarki USB i monitoring.

MAN NG 313

Jest to jeden z pierwszych przegubowych w pełni niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. Jedna sztuka autobusu dotarła do Wrocławia w 2000 roku.

Volvo 7000A

Podobnie jak MAN, jest jednym z pierwszych przegubowych w pełni niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. Autobusy tej marki były dostarczane z podwrocławskiej fabryki Volvo w latach 2000-2002.

Volvo 7000

Jest to wersja 12 metrowa autobusu Volvo 7000A. Volvo 7000 jest to pierwszy w pełni niskopodłogowy, jednocześnie nie przegubowy, autobus we flocie MPK.

Volvo 7700A

Jest to „młodszy brat” autobusu Volvo 7000A. Pojazdy te były dostarczane w latach 2004-2006.

Volvo 7700

To 12 metrowa wersja autobusu Volvo 7700A. Autobusy tej serii przyjechały do Wrocławia w latach 2005-2006.

Volvo 7700H

To najmłodszy nabytek MPK marki Volvo. Pojazd podobnie jak Volvo 7700 jest 12 metrowy, z tą różnicą, że jako jedyny we flocie MPK jest hybrydowy. Autobus został wydzierżawiony w 2011 roku.

Volvo V7700K-VD9

Jest modelem „poliftignowym, różni się od zwykłego paroma elementami np. wydechem umieszczonym u góry wozu ? na dachu.

Mercedes-Benz O530 Citaro i Mercedes-Benz O530 G Citaro

Są to autobusy zakupione przez MPK Wrocław w latach 2008-2009. Pojazdy podobnie jak Volva są całkowicie niskopodłogowe.

Mercedes-Benz O530 K Citaro II

To najkrótszy autobus we flocie MPK – 10 metrów długości. Autobus jako jeden z pierwszych pojazdów posiada biały wyświetlacz nr linii. Jedna sztuka dotarła do Wrocławia w 2011 roku.

Mercedes-Benz O530 G Citaro II

Jest to „dłuższy brat” wersji K. Autobus ten różni się głównie długością – jest przegubowy. Jedna sztuka dotarła do Wrocławia również w 2011 roku.

Solaris Urbino 12 i Solaris Urbino 18

To najnowsze nabytki jeśli chodzi o tabor autobusowy. Pojazdy zostały wydzierżawione w 2014 roku.

Konstal 105Na

To tramwaj wytwarzany w latach 1979–1992 przez zakłady Konstal w Chorzowie. Najstarsze wrocławskie „stopiątki” wyprodukowano w 1975 r. Obecnie jest to najliczniej eksploatowany tramwaj w Polsce.

Protram 204WrAs

Jest to tramwaj produkowany od roku 2004 przez wrocławską fabrykę Protram. Konstrukcja tramwaju jest wzorowana na tramwaju Konstal 105Na.

Škoda 16T

To jeden z dwóch rodzajów tramwajów jeżdżących po Wrocławiu, które nie zostały wyprodukowane w Polsce.

Škoda 19T

Różni się od Škody 16T tym, że jest dwukierunkowy (jako jedyny we Wrocławiu). Został zakupiony do obsługi linii 31, 32 i 33 ? zwanych „tramwajami plus”.

Pesa TWIST(2010NW)

To jeden z dwóch najnowszych nabytków MPK Wrocław. Ten w 100% niskopodłogowy tramwaj został wyprodukowany przez fabrykę PESA Bydgoszcz S.A. Ma 3 człony oraz 4 wózki skrętne.

Moderus Beta

Wyjechał na wrocławskie tory pod koniec grudnia 2015. Konstrukcja tramwaju jest podobna do Protrama 205WrAs. Tramwaj jest 3-członowy, a jego środkowy człon jest niskopodłogowy.

Protram 205WrAs

Wyjechały na tory w styczniu 2007 roku. Były to pierwsze wieloczłonowe i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych tramwaje zakładów Protram we Wrocławiu.