Informacje o wezwaniu do zapłaty
Kontroler wystawia wezwanie do zapłaty należności
przewozowej i opłaty dodatkowej, gdy stwierdzi:
- Brak ważnego biletu
- Brak innego dokumentu uprawniającego do przejazdu komunikacją miejską
- Brak dokumentu uprawniającego do ulgi
- Otrzymałem/am wezwanie i chcę dokonać wpłaty
Wpłat z tytułu wystawionych wezwań do zapłaty/sądowych nakazów zapłaty dokonywać należy w Biurach Obsługi Pasażera lub przelewem.
Na wezwaniu znajdą Państwo numer konta do wpłaty.
W tytule przelewu prosimy podać numer wezwania.Kontroler może wystawić dwa rodzaje wezwań do zapłaty:
wezwanie mobilne,
wezwanie papierowe wypisane ręcznie.
- Chcę rozłożyć opłate na raty
Biuro Obsługi Pasażera przyjmuje dokumenty w sprawie rozłożenia na raty w formie pisemnej.
Link do pobrania: Wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty
Do wniosku należy dołączyć:
- Podanie (podpisane własnoręcznie przez wnioskodawcę) zawierające wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności, wystawionego wezwania do zapłaty; podać nr wezwania i datę wystawienia,
- Dokumenty potwierdzające dochody i wydatki,
- Inne dokumenty przedkładane przez wnioskodawców, potwierdzające sytuację opisaną w uzasadnieniu wniosku.
- Do pobrania: Oświadczenie majątkowe
W przypadku reprezentowania pasażera przez pełnomocnika – pełnomocnictwo, własnoręcznie podpisane przez pasażera z podaniem imienia i nazwiska pełnomocnika, adresu oraz nr PESEL.
Złożenie wniosku nie przerywa biegu terminu, o którym mowa w punkcie 2 informacji dla pasażera zamieszczonej na odwrocie wezwania do zapłaty.
W przypadku nieuregulowania opłaty sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego oraz może być zgłoszona do Krajowego Rejestru Długów.
Biuro Obsługi Pasażera informuje iż telefonicznie nie są udzielane informacje na temat wysokości zadłużenia, etapów windykacji, egzekucji komorniczej. Tego typu informacje może uzyskać bezpośrednio w Biurze Obsługi Pasażera wyłącznie osoba zobowiązana do zapłaty długu, podczas osobistej wizyty, po okazaniu dowodu osobistego lub osoba posiadająca notarialne pełnomocnictwo dłużnika do występowania w jego imieniu oraz drogą pisemną.
- Chcę odwołać się od otrzymanego wezwania do zapłaty
Biuro Obsługi Pasażera przyjmuje dokumenty w sprawie anulowania wezwania do zapłaty w formie pisemnej w ramach reklamacji wezwania do zapłaty.
Link do pobrania: Reklamacja wezwania do zapłaty
Do wniosku należy dołączyć:
- Podanie (podpisane własnoręcznie przez wnioskodawcę) zawierające numer i datę wystawionego wezwania do zapłaty,
- Kserokopia URBANCARD (wykonana dwustronnie) z wyraźnym numerem karty - oryginał do wglądu,
- Zakwestionowany bilet jednorazowy/czasowy w formie papierowej - oryginał,
- Zakwestionowany bilet jednorazowy/czasowy na karcie płatniczej/kredytowej - nr TOKEN
Token jest to ciąg cyfr i liter identyfikujący dokonaną transakcje-jeśli transakcja odbyła się za pomocą karty płatniczej wygeneruj go na stronie https://www.urbancard.pl/historia-biletow-nabytych-w-kasownikach , a jeśli za pomocą telefonu lub zegarka w jednym z Biur Obsługi Klienta URBANCARD:ul. Ładna 1c, Wrocław 50-353ul. Racławicka 2-4, Wrocław 53-146ul. Grabiszyńska 9, Wrocław 53-501
ul. Świeradowska 22, Wrocław 50-559
al. Kromera 21a, Wrocław 51-163
- Zakwestionowany bilet jednorazowy/czasowy zakupiony poprzez aplikację mobilną - nr telefonu,
- Inne dokumenty przedkładane przez wnioskodawców.
W przypadku reprezentowania pasażera przez pełnomocnika – pełnomocnictwo, własnoręcznie podpisane przez pasażera z podaniem imienia i nazwiska pełnomocnika, adresu oraz nr PESEL.
Złożenie odwołania nie przerywa biegu terminu, o którym mowa w punkcie 2 informacji dla pasażera zamieszczonej na odwrocie wezwania do zapłaty.
Z tytułu poniesionych kosztów, w związku ze zwrotem lub umorzeniem należności, pobiera się opłatę manipulacyjną w wysokości 24 złotych.
W przypadku nieuregulowania opłaty sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego oraz może być zgłoszona do Krajowego Rejestru Długów.
Biura Obsługi Pasażera informują iż telefonicznie nie są udzielane informacje na temat wysokości zadłużenia, etapów windykacji, egzekucji komorniczej. Tego typu informacje może uzyskać bezpośrednio w Biurach Obsługi Pasażera wyłącznie osoba zobowiązana do zapłaty długu, podczas osobistej wizyty, po okazaniu dowodu osobistego lub osoba posiadająca notarialne pełnomocnictwo dłużnika do występowania w jego imieniu oraz drogą pisemną.
Reklamacje od wezwania do zapłaty można składać na jeden z następujących sposobów:
- wypełniając e-formularz reklamacyjny - pod tym linkiem
- osobiście w Biurach Obsługi Pasażera,
- przesłać pocztą tradycyjną na adres Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław - Nie uregulowałem zadłużenia w terminie
W przypadku gdy zadłużenie nie zostanie uregulowane w terminie wskazanym w wezwaniu do zapłaty, za każdy dzień zwłoki naliczone zostaną odsetki ustawowe za opóźnienie, a MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu, działająca w imieniu Gminy Wrocław, skieruje sprawę na drogę postępowania sądowego. Dla dłużnika oznacza to wzrost wysokości zadłużenia o koszty prowadzonego postępowania.
Po uzyskaniu przez MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu prawomocnego orzeczenia sądu i nieuregulowaniu przez dłużnika należności w nim wskazanych, Spółka przekazuje sprawę komornikowi sądowemu, co w konsekwencji dla dłużnika oznacza kolejny wzrost wysokości zadłużenia o koszty prowadzonego postępowania egzekucyjnego.
Ponadto MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu zgodnie z zawartą umową z KRD BIG S.A. może przekazać informacje o dłużniku i jego zadłużeniu do Krajowego Rejestru Długów.
Dział Windykacji i Ubezpieczeń informuje iż telefonicznie nie są udzielane informacje na temat wysokości zadłużenia, etapów windykacji, egzekucji komorniczej itp. Tego typu informacje może uzyskać bezpośrednio w Dziale Windykacji i Ubezpieczeń wyłącznie osoba zobowiązana do zapłaty długu, podczas osobistej wizyty, po okazaniu dowodu osobistego lub osoba posiadająca pełnomocnictwo dłużnika do występowania w jego imieniu oraz drogą pisemną.