Ikona standardu tekstu prostego

Informacje o MPK Wrocław

MPK Wrocław to firma, która zajmuje się wożeniem pasażerów po Wrocławiu.

Skrót MPK oznacza Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

MPK jest bardzo dużą firmą. Pracuje u nas 2,5 tysiąca pracowników. Są to przede wszystkim kierowcy, motorniczowie i mechanicy.

Mamy ponad 200 tramwajów i ponad 400 autobusów. Przewozimy 2 miliony pasażerów rocznie. To wiele ludzi.

Naszym właścicielem jest gmina Wrocław. Ludzie, którzy pracują w urzędzie miasta, decydują, jak często i którymi trasami jeżdżą autobusy i tramwaje. Organizują też sprzedaż biletów.

 

Biuro Obsługi Pasażera

Biuro Obsługi Pasażera to miejsce, do którego możesz przyjść lub zadzwonić. Możesz tam załatwić wiele spraw. Zapytasz tam na przykład o to, o której odjeżdżają autobusy i tramwaje oraz ile kosztują różne bilety. Dowiesz się też, czy masz zniżkę na przejazd albo kupisz specjalny bilet, czyli urbancard. Jeśli zgubiłeś jakiś przedmiot w autobusie lub tramwaju w Biurze Obsługi Pasażera dowiesz się czy został znaleziony.

Do Biura Obsługi Pasażera możesz przyjść w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki – od 8:00 do 18:00. W piątki też jest czynne – od 8:00 do 16:00.

Adres to: ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław

Do Biura Obsługi Pasażera możesz też zadzwonić: od poniedziałku do piątku od 7:00 do 21:00.

Numery telefonu są dwa – wybierz jeden z nich. 71 321 72 70 lub 71 321 72 71

 

Bilety

Gdy jedziesz autobusem lub tramwajem, musisz mieć bilet.

Bilety możesz kupić na przykład w automatach. Stoją one w każdym autobusie i tramwaju oraz na niektórych przystankach.

W automacie wewnątrz autobusu lub tramwaju zapłacisz kartą. W automacie na przystanku możesz zapłacić kartą lub gotówką.

Możesz kupić bilet jednorazowy, czyli bilet ważny na jeden przejazd.

Zdjęcie jednorazowego biletu MPK. Na białym tle po lewej stronie widać czarny kod QR. Po prawej stronie – cenę i symbol „U”, od biletu ulgowego

Jeśli kupujesz bilet jednorazowy w kiosku lub w automacie na przystanku, skasuj taki bilet od razu, gdy wsiądziesz do autobusu lub tramwaju.

Jeśli kupujesz bilet w automacie w autobusie lub tramwaju, nie musisz nic robić.  Bilet będzie zapisany na karcie jako skasowany.


Jeśli często jeździsz, kup bilet ważny na przykład przez 24 godziny, 7 dni lub nawet 3 miesiące. Tak jest taniej. Taki bilet nazywamy czasowym albo okresowym.

Zdjęcie Wrocławskiej karty miejskiej. Na czerwonym tle w lewym dolnym rogu widać przykładowe zdjęcie młodej uśmiechniętej dziewczyny, obok jest zapisane jej imię i nazwisko. Nad zdjęciem widać symbol karty, czyli trzy koła z białą strzałką pomiędzy nimi. Jedno koło jest niebieskie, drugie żółte, a trzecie – czerwone

Jeśli kupujesz bilet czasowy w kiosku lub w automacie na przystanku, skasuj taki bilet od razu, gdy wsiądziesz do autobusu lub tramwaju. Jeśli kupujesz bilet w automacie w autobusie lub tramwaju, nie musisz nic robić. Bilet będzie zapisany na karcie jako skasowany.

 

Osoby z niepełnosprawnościami

Autobusami i tramwajami mogą bezpiecznie jeździć osoby z ograniczeniami ruchowymi. Do wszystkich autobusów i do części tramwajów łatwo wsiądą ludzie na wózkach inwalidzkich.

W pojazdach z głośników słychać nazwy przystanków – to dla osób niedowidzących i niewidomych. Osoby niedosłyszące i głuche mogą przeczytać nazwy przystanków na wyświetlaczach.

Osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności mogą poruszać się komunikacją miejską bez biletów. Muszą jednak mieć przy sobie dokument, który potwierdza niepełnosprawność na przykład orzeczenie bądź legitymację osoby niepełnosprawnej. Bezpłatnie jeżdżą również opiekunowie takich osób. Więcej o ulgach dowiesz się na stronie wroclaw.pl/uprawnienia-do-ulg