Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

Informacje o MPK Wrocław

MPK Wrocław to firma, która zajmuje się wożeniem pasażerów po Wrocławiu.

Skrót MPK oznacza Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

MPK jest bardzo dużą firmą. Pracuje u nas 2,5 tysiąca pracowników. Są to przede wszystkim kierowcy, motorniczowie i mechanicy.

Mamy ponad 200 tramwajów i ponad 400 autobusów. Przewozimy 2 miliony pasażerów rocznie. To wiele ludzi.

Naszym właścicielem jest gmina Wrocław. Ludzie, którzy pracują w urzędzie miasta, decydują, jak często i którymi trasami jeżdżą autobusy i tramwaje. Organizują też sprzedaż biletów.

 

Biuro Obsługi Pasażera

Biuro Obsługi Pasażera to miejsce, do którego możesz przyjść lub zadzwonić. Możesz tam załatwić wiele spraw. Zapytasz tam na przykład o to, o której odjeżdżają autobusy i tramwaje oraz ile kosztują różne bilety. Dowiesz się też, czy masz zniżkę na przejazd albo kupisz specjalny bilet, czyli urbancard. Jeśli zgubiłeś jakiś przedmiot w autobusie lub tramwaju w Biurze Obsługi Pasażera dowiesz się czy został znaleziony.

Są dwa Biura Obsługi Pasażera. Możesz do nich przyjść od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 19:00 i w soboty od godziny 9:00 do godziny 14:00.

 

Adres to:

aleja Kromera 21a, 51-163 Wrocław

ulica Świeradowska 22, 50-559 Wrocław

Do Biura Obsługi Pasażera możesz też zadzwonić: od poniedziałku do piątku od 7:00 do 21:00.

Numer telefonu  – 71 308 50 30

 

Bilety

Gdy jedziesz autobusem lub tramwajem, musisz mieć bilet.

Bilety możesz kupić na przykład w automatach. Stoją one w każdym autobusie i tramwaju oraz na niektórych przystankach.

W automacie wewnątrz autobusu lub tramwaju zapłacisz kartą. W automacie na przystanku możesz zapłacić kartą lub gotówką.

Możesz kupić bilet jednorazowy, czyli bilet ważny na jeden przejazd.

Zdjęcie jednorazowego biletu MPK. Na białym tle po lewej stronie widać czarny kod QR. Po prawej stronie – cenę i symbol „U”, od biletu ulgowego

Jeśli kupujesz bilet jednorazowy w kiosku lub w automacie na przystanku, skasuj taki bilet od razu, gdy wsiądziesz do autobusu lub tramwaju.

Jeśli kupujesz bilet w automacie w autobusie lub tramwaju, nie musisz nic robić.  Bilet będzie zapisany na karcie jako skasowany.


Jeśli często jeździsz, kup bilet ważny na przykład przez 24 godziny, 7 dni lub nawet 3 miesiące. Tak jest taniej. Taki bilet nazywamy czasowym albo okresowym.

Zdjęcie Wrocławskiej karty miejskiej. Na czerwonym tle w lewym dolnym rogu widać przykładowe zdjęcie młodej uśmiechniętej dziewczyny, obok jest zapisane jej imię i nazwisko. Nad zdjęciem widać symbol karty, czyli trzy koła z białą strzałką pomiędzy nimi. Jedno koło jest niebieskie, drugie żółte, a trzecie – czerwone

Jeśli kupujesz bilet czasowy w kiosku lub w automacie na przystanku, skasuj taki bilet od razu, gdy wsiądziesz do autobusu lub tramwaju. Jeśli kupujesz bilet w automacie w autobusie lub tramwaju, nie musisz nic robić. Bilet będzie zapisany na karcie jako skasowany.

 

Osoby z niepełnosprawnościami

Autobusami i tramwajami mogą bezpiecznie jeździć osoby z ograniczeniami ruchowymi. Do wszystkich autobusów i do części tramwajów łatwo wsiądą ludzie na wózkach inwalidzkich.

W pojazdach z głośników słychać nazwy przystanków – to dla osób niedowidzących i niewidomych. Osoby niedosłyszące i głuche mogą przeczytać nazwy przystanków na wyświetlaczach.

Osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności mogą poruszać się komunikacją miejską bez biletów. Muszą jednak mieć przy sobie dokument, który potwierdza niepełnosprawność na przykład orzeczenie bądź legitymację osoby niepełnosprawnej. Bezpłatnie jeżdżą również opiekunowie takich osób. Więcej o ulgach dowiesz się na stronie wroclaw.pl/uprawnienia-do-ulg