Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

MPK Wrocław

Ikona standardu tekstu prostego

Wrocław, 14 czerwca 2020 r.

Tysięczny kierowca na pokładzie MPK Wrocław!

W maju na ulice Wrocławia wyjechała rekordowa, nigdy nie notowana w historii liczba pojazdów miejskiego przewoźnika. Wrocławian wozi od tego czasu ponad 600 pojazdów. MPK rośnie dalej – tym razem zatrudnia właśnie tysięcznego kierowcę.

Wrocławskie MPK cały czas poszukuje i co ważniejsze zatrudnia kierowców. Pandemia miała negatywny wpływ na wiele gałęzi gospodarki powodując spowolnienie gospodarcze i miejscami recesję. Sprzyja jednak miejskiemu przewoźnikowi. Kandydaci na motorniczych i kierowców zgłaszają się nieprzerwanie i mimo ustąpienia pandemii nie zmienia się liczba chętnych do pracy przy wożeniu wrocławian.

- Pytamy w czasie rozmów kwalifikacyjnych o powody przyjścia. Kandydaci wskazują pewną sytuację ekonomiczną firmy, regularność i przewidywalność czasu pracy, jasne kryteria płacowe – opowiada rzecznik MPK Tomasz Sikora. Ostatnio nowy kierowca powiedział mi to wprost: Wiadomo, ile zarobię i nie są to złe pieniądze, wiadomo, że zapłacą na czas, wiadomo kiedy pracę zacznę i kiedy będę w domu. Na ciężarówce zarabiałem więcej, ale często pod stołem – tu wszystko wlicza się w emeryturę.

Ten napływ kandydatów widać też w liczbach. 14 lipca w grupie przyjmowanych do pracy znalazł się tysięczny kierowca.

- Oczywiście za kółkiem w miejskich autobusach przewinęło się kilkanaście tysięcy ludzi, ale po raz pierwszy w historii będziemy mieli łącznie zatrudnionych tysiąc kierujących autobusami – opisywał prezes spółki Krzysztof Balawejder. Cieszy szczególnie, że zgłasza się do nas coraz więcej kobiet. Także w gronie dziś zatrudnionych są dwie panie.

Spółka zatrudnia pracowników w kilkunastoosobowych grupach więc ciężko wskazać, który z nowych pracowników jest tym tysięcznym. Wiadomo, że wielu z nich wcześniej pracowało w transporcie międzynarodowym, teraz będą wozić wrocławian. Na pokładzie firmy przywitał ich Bogusław Kozdrowicki, który jest najdłużej zatrudnionym w MPK kierowcą. Pracuje w firmie od 1976 roku.

- Kierowanie współczesnym mercedesem to niebo a ziemia w porównaniu z ogórkami, którymi też jeździłem – opowiadał najmłodszym stażem kolegom. Czasem bywało, że człowiek zajeżdżał na pętlę i musiał samodzielnie naprawić auto. A jeśli chodzi o te historie z robieniem jajecznicy na pokrywie silnika – to bzdura, ale faktycznie,  w ogórkach nigdy nie było zimno – ciepło od silnika dosłownie biło. Zimą pasażerowie byli mi… szczególnie bliscy.

MPK nieprzerwanie prowadzi akcje rekrutacyjne kierowców autobusów. Jeśli chodzi o szkolenia na motorniczych czasowo je zawiesiło – tak wielu jest chętnych do prowadzenia wrocławskich tramwajów.