Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

Ekologicznymi, hybrydowymi Toyotami CHR służby MPK Wrocław już od dziś docierają do wypadków, awarii czy trudnych sytuacji drogowych. Pracownicy Centrali ruchu odebrali właśnie nowoczesne radiowozy. Nową jakością w ich pracy jest wyposażenie, które umożliwi już na miejscu zdarzenia zgrać monitoring. Są sytuacje, kiedy przy wyjaśnieniu zajścia liczy się każda minuta.

Nowy sprzęt będzie miał okazję sprawdzić się w najtrudniejszym momencie roku – w czasie Wszystkich Świętych – kiedy komunikacja miejska pracuje na najwyższych obrotach, aby umożliwić dotarcie tłumom ludzi na nekropolie.

- Najczęściej na miejsce zdarzenia docieracie pierwsi, udzielacie pomocy, kierujecie ruchem. Ważne jest, abyście dysponowali samochodami, które ułatwią Wam Waszą trudną i odpowiedzialną służbę – powiedział przekazując pojazdy prezes MPK Krzysztof Balawejder. - Laptopy z odpowiednim oprogramowaniem istotnie ułatwią Wam wyjaśnianie okoliczności zdarzenia.

Chwilę po odebraniu samochodów prezes zorganizował odprawę pracowników Centrali Ruchu, podczas której ustalany był ostateczny plan działań związanych z 1 listopada.

Dotychczas Centrala Ruchu MPK dysponowała samochodami marki Toyota Yaris oraz Toyotą Corolla. Umowa na ich użytkowanie dobiegła końca.

98 proc. przebiegu radiowozów Centrali Ruchu przypada na cykl miejski. Dlatego zgodnie z przyjętą już sześć lat temu polityką flotową MPK auta te muszą posiadać napęd charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa oraz niską emisją spalin.