Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

 

Dezynfekcja i ozonowanie pojazdów, maseczki i płyny do dezynfekcji dla pracowników. To tylko część z działań jakie podjęliśmy, żeby przeciwdziałać zachorowaniom wśród pasażerów i swoich pracowników. Od początku pandemii koronawirusa wydaliśmy na nie ponad 700 tysięcy złotych.

Pierwszym z działań, jakie podjęliśmy jeszcze w lutym, było wydłużenie o 50 proc. czasu spędzanego na czyszczeniu tramwajów i autobusów. Od marca wszystkie nasze pojazdy są również ozonowane oraz dezynfekowane co tydzień metodą elektrostatyczną. Taki sposób jest bardzo skuteczny, ponieważ preparat wirusobójczy pokrywa nawet najbardziej skomplikowane i trudnodostępne powierzchnie. Wydaliśmy na te działania prawie 250 tysięcy złotych.

- O pieniądzach warto i trzeba mówić, ale w momencie, gdy na szali kładziemy zdrowie naszych pasażerów i pracowników, nie można myśleć tylko wskaźnikami ekonomicznymi – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Komunikacja miejska musi działać pomimo pandemii i rządowych obostrzeń. Już w tym momencie po ulicach Wrocławia jeździ cały dostępny tabor, a praca na naszych zajezdniach odbywa się przy zachowaniu surowego reżymu sanitarnego.

Każdy z motorniczych i kierowców ma do swojej dyspozycji maseczki i płyny do dezynfekcji. Wróciliśmy również do wydzielania stref bezpieczeństwa w pojazdach, tak aby ograniczyć kontakt pomiędzy pasażerami a kierującymi. Praca pracowników zaplecza na zajezdniach została również podzielona w taki sposób, aby pracujący na różnych zmianach nie mieli ze sobą bezpośredniego kontaktu.

Działania MPK Wrocław w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa:

  • utrzymanie obecnej częstotliwości kursów tramwajowych i autobusowych,
  • wypuszczenie całego dostępnego taboru na linie,
  • uruchomienie kilkunastu dodatkowych autobusów awaryjnych, aby w ramach potrzeby wspierały regularnie kursujące pojazdy na najbardziej obleganych liniach,
  • cotygodniowa dezynfekcja wszystkich pojazdów,
  • ozonowanie pojazdów,
  • zakup rękawiczek, masek, płynów do dezynfekcji dla pracowników; są one dostępny zarówno na zajezdniach MPK oraz w punktach socjalnych,
  • wydzielenie stref bezpieczeństwa w pojazdach,
  • wydłużenie o 50 proc. czasu spędzanego na czyszczeniu pojazdów,
  • zrezygnowanie z ciepłych przycisków; drzwi we wszystkich pojazdach otwierają kierujący,
  • akcja rozdawania maseczek przez kontrolerów w asyście policji i straży miejskiej,
  • reorganizacja pracy w obiektach w celu zminimalizowania ryzyka zachorowań.