Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

Wrocławskie MPK podpisało z Komendą Miejską Policji list intencyjny w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej. To kolejny etap działań w odpowiedzi na nasilające się w ostatnim czasie ataki na kontrolerów biletów w środkach komunikacji miejskiej.

Na przestrzeni mijającego roku doszło już do 24 ataków na kontrolerów wrocławskiego MPK. W odpowiedzi na te zdarzenia, miejski przewoźnik zainaugurował w październiku kampanię „Stop agresji. Nie bądź obojętny. Reaguj!”, której celem jest zwrócenie uwagi mieszkańców na problem agresji wobec kontrolerów biletowych.

Sprawa jest bulwersująca i budzi niepokój także dlatego, że można odnieść wrażenie, że istnieje pewien rodzaj przyzwolenia społecznego na ataki właśnie na kontrolerów. Wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec wszelkich aktów agresji i przemocy oraz bardzo mocno stajemy po stronie naszych pracowników. Wszelkimi dostępnymi środkami będziemy zwalczać takie zachowania, wszystkie są i będą zgłaszane organom ścigania, a naszym pracownikom będziemy udzielać każdej niezbędnej pomocy w takiej sytuacji – zapewniał podczas inauguracji kampanii prezes MPK Wrocław Witold Woźny.

W odpowiedzi na ataki na kontrolerów biletów, zarząd spółki złożył wniosek do ministra sprawiedliwości – Chcemy, by kontrolerzy zostali objęci ochroną podobną do tej, jaką dzisiaj, w ramach posiadanego statusu funkcjonariusza publicznego, mają już kierowcy i motorniczowie komunikacji zbiorowej – mówi Przemysław Nowicki, wiceprezes MPK Wrocław.

Kolejnym krokiem, który wrocławskie MPK podejmuje w tym zakresie jest podpisanie listu intencyjnego z Komendą Miejską Policji.

W ramach podjętej współpracy prowadzone będą spotkania kontrolerów biletowych z funkcjonariuszami policji, podczas których wypracowywane będą rozwiązania problemów z agresją pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej, realizowane będą wspólne akcje informacyjne na rzecz bezpieczeństwa w pojazdach komunikacji publicznej, kampanie społeczne związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym, w zakresie dotyczącym funkcjonowania komunikacji publicznej, akcje edukacyjne dla dzieci i młodzieży, dotyczące bezpiecznego korzystania ze środków komunikacji publicznej. Ponadto oba podmioty uczestniczyć będą wspólnie w wydarzeniach o charakterze społecznym.

Podczas spotkania, które odbyło się we wtorek w siedzibie spółki, zarząd MPK omówił  z przedstawicielami Komendy Miejskiej Policji przebieg dotychczasowych wspólnych działań i tych zaplanowanych na najbliższe miesiące.

W najbliższym czasie odbywać się będą szkolenia dla pracowników MPK, przede wszystkim kierujących i kontrolerów, na których uczyć się będą odpowiednich zachowań w sytuacjach zagrożenia – zapowiada Rafał Siczek, Komendant Miejski Policji we Wrocławiu.

Funkcjonariusze apelują do pasażerów o reakcje w sytuacjach, gdy są świadkami przemocy w komunikacji miejskiej.

–  Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zadzwonienie na numer alarmowy i zgłoszenie takiej sytuacji. Nagrywanie zdarzeń i publikowanie ich w internecie w żaden sposób nie pomaga, a wręcz przeszkadza w podejmowanych przez nas czynnościach – podkreśla Siczek.

Wrocławskie MPK zapowiada także kontynuowanie współpracy z Komenda Miejską Policji w ramach kampanii „Stop oszustom”, której celem jest edukacja w zakresie zapobiegania przestępstwom.