Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

We Wrocławiu pojawią się kolejne zielone linie autobusowe - Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu poinformowało o wyborze producenta elektrobusów. Najkorzystniejszą ofertę na realizację przedsięwzięcia zaproponowała firma Solaris Bus & Coach Sp. z o. o.

Tabor autobusowy miejskiego przewoźnika poszerzy się 12 autobusów elektrycznych typu solo i 9 autobusów przegubowych. Wszystkie autobusy będą wyposażone w nowoczesny system ładowania poprzez pantografy, pompę ciepła do efektywnego ogrzewania przestrzeni pasażerskiej czy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Mamy dobre wiadomości dla mieszkańców Wrocławia. Wybór producenta naszych nowych elektryków to finał długiego, złożonego procesu planowania i pozyskiwania środków. Już niebawem na wrocławskie ulice wyjedzie 21 nowych, bezpiecznych i ekologicznych autobusów – mówi wiceprezes MPK Wrocław, Przemysław Nowicki.

Do 13 elektrycznych autobusów eCitaro, które od roku kursują po wrocławskich ulicach, dołączą autobusy elektryczne marki Solaris. Zakup nowych autobusów elektrycznych nie byłby możliwy bez partycypacji środków zewnętrznych, które MPK pozyskało z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu KPO.

Oferta Solarisa opiewa na kwotę 77.379.284,01 zł, jednak jej zakres jest znacznie szerszy niż tylko dostawa autobusów.

Za każdym razem gdy przeprowadzamy tak duże projekty, upewniamy się, że są robione z głową. W tym przypadku oznacza to, że zakup autobusów stanowi tylko jeden z elementów przetargu. W ramach przedsięwzięcia przeszkolimy naszych pracowników, rozbudujemy infrastrukturę naszej zajezdni, a także stworzymy nową infrastrukturę ładującą na pętlach linii, po których będą kursować autobusy. Dzięki temu mamy pewność, że nasze elektrobusy pod względem użyteczności w niczym nie będą odbiegać od autobusów spalinowych, jednocześnie będą bardziej ekologiczne i zapewnią lepszy komfort naszym pasażerom – tłumaczy Witold Woźny, prezes wrocławskiego MPK.

Oprócz zakupu samych pojazdów, przedsięwzięcie obejmuje również:

  • Budowę infrastruktury ładowania. Stacje szybkiego i wolnego ładowania zapewnią sprawną i efektywną obsługę nowych autobusów (dofinansowanie na poziomie 50%). Nowe stanowiska ładujące pojawią się na zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej, ale szybka stacja ładująca powstanie również na końcu pętli autobusowej przy Porcie Lotniczym.
  • Szkolenia dla 63 kierowców i 39 pracowników technicznych. Zostaną oni przeszkoleni z zakresu obsługi autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania, co zapewni bezpieczną i efektywną eksploatację nowego taboru.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Krajowego Planu Odbudowy Inwestycja G1.3.2. Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy).