Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

Flotę wrocławskiego MPK zasilił pierwszy z 13 autobusów elektrycznych Mercedes-Benz e-Citaro G. Pojazd będzie  kursował na linii K. Inwestycja jest wynikiem umowy podpisanej w marcu ubiegłego roku z firmą EvoBus Polska, a jej łączny koszt to ponad 50 milionów złotych.

Miejski przewoźnik podpisał w marcu ubiegłego roku umowę z firmą EvoBus Polska na zakup łącznie 13 autobusów elektrycznych. Pierwszy z nich właśnie trafił do Wrocławia, kolejne pojawią się w naszym mieście do końca tego roku. W ramach ww. umowy MPK zakupiła i zainstalowała specjalny system ładowania pojazdów.

Rozwój komunikacji miejskiej jest jednym z naszych priorytetów. W ciągu kilku ostatnich lat na ulicach Wrocławia pojawiło się 240 nowych, klimatyzowanych autobusów, spełniających najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Kupiliśmy też w sumie ponad 70 nowoczesnych tramwajów. Każdego roku dokładamy kolejne elementy. Dzisiaj zaprezentowaliśmy pierwszy wrocławski autobus elektryczny. Do końca roku będzie ich 13 – nowoczesnych, ekologicznych, spełniające najwyższe standardy komfortu i bezpieczeństwa. Co ważne, autobusy te są wyjątkowo przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy wyposażone są w pochylnie, która umożliwia osobom poruszających się na wózku wjazd do środka, specjalne podświetlenia dla osób niedowidzących oraz pętlę indukcyjną, która pomaga niedosłyszącym. Te rozwiązania powodują, że nowe autobusy idealnie wpisują się w ideę „Wrocławia bez barier” – mówi Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

To kolejny bardzo ważny krok w rewolucji taborowej wrocławskiego MPK.

Autobusy elektryczne to kolejny krok na drodze do budowy nowoczesnej, niskoemisyjnej i dostępnej komunikacji publicznej. Zależy nam na komforcie i bezpieczeństwie naszych pasażerów, ale chcemy również dbać o środowisko – podkreśla Witold Woźny, prezes MPK Wrocław. – Bardzo cieszymy się, że na wrocławskie ulice już wkrótce wyjedzie pierwsze „elektryk”. Razem z pozostałymi 12 autobusami elektrycznymi będzie obsługiwał linię K, dzięki czemu linia ta stanie się pierwszą we Wrocławiu bezemisyjną, prawdziwie zieloną linią autobusową. To bardzo dobry moment dla komunikacji miejskiej w naszym mieście, bo przypomnijmy, że pod koniec tego roku pojawią się także nowoczesne, w całości niskopodłogowe, klimatyzowane tramwaje Pesa – podsumowuje.

Nowa jakość komunikacji

Przegubowy Mercedes eCitaro G to pojazd zasilany energią elektryczną. Dzięki nowoczesnemu i przestronnemu wnętrzu przeznaczony jest do przewozu 41 pasażerów na miejscach siedzących i 75 na stojąco. Pojazd jest w 100 proc. niskopodłogowy, co daje komfort i bezpieczeństwo podróży osobom o ograniczonej mobilności.

Zakup autobusów elektrycznych wymagał dostosowania infrastruktury. Na pętli przy ul. Kamieńskiego powstał punkt szybkiego ładowania, a na zajezdni przy ul. Obornickiej powstała służąca ładowaniu pojazdów bramownica.

– Autobusy elektryczne, które wyjadą na ulice Wrocławia wyposażone są w najnowocześniejszą technologię w zakresie baterii, które mają bardzo duży zasięg, ale jednocześnie umożliwiają dodatkowe ładowanie. Sprawia to, że z jednej strony mamy pojazd, który jest w stanie pokonać długie dystanse, a z drugiej strony nie jest konieczna duża inwestycja w infrastrukturę ładowania – tłumaczy Artur Konarski – prezes Daimler Buses Polska.  – Pojazdy te są też lżejsze, co za tym idzie ich nacisk na ulice jest mniejszy. Zainstalowane są w nich także specjalne systemy wspomagające pracę kierowcy – dodaje. 

Łączny koszt zakupu 13 autobusów elektrycznych oraz stworzenia infrastruktury do ładowania pojazdów to ponad 50 milionów zł. Zakup możliwy był dzięki dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.