Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

MPK Wrocław

Ikona standardu tekstu prostego

Ul. Tarnogajska – remont i zmiany w komunikacji

Od soboty, 6 września 2025 r., MPK Wrocław rozpoczyna remont łuków torowiska na ul. Tarnogajskiej. Prace obejmą skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Klimasa.

 

Inwestycja obejmuje m.in. modernizację przejazdu drogowo–torowego, przebudowę peronów przystankowych „Tarnogajska” oraz odnowienie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

Roboty potrwają do początku października i są prowadzone w tym samym czasie, co prace na Bardzkiej – tak, aby uniknąć podwójnego wyłączania ruchu tramwajowego w tym rejonie miasta.

Organizacja ruchu i komunikacji

    • Utrudnienia dla kierowców
  • al. Armii Krajowej – od 6 do 11 września ruch prowadzony jedną jezdnią w obu kierunkach, druga jezdnia wyłączona.
  • ul. Klimasa – od 6 do 13 września brak przejazdu na wprost przez skrzyżowanie z Tarnogajską. Objazd możliwy m.in. ulicami Gazową, Międzyleską i Łagiewnicką.
  • Dodatkowo, na ul. Klimasa (rejon postoju taxi i progów zwalniających) obowiązuje zakaz parkowania – teren przeznaczono na tymczasowy przystanek.

           

  • Zmiany w komunikacji autobusowej

Wszystkie linie jadące do Tarnogaju są utrzymane, jednak część przystanków zostaje przeniesiona, a trasy linii ulega zmianie.

  • 124 – w kierunku „Księże Wielkie” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, omijając przystanek Tarnogajska; w kierunku „Wrocław Nowy Dwór (P + R)” objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa, omijając pętlę Tarnogaj.
  • 125 – w kierunku „Brochów” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, omijając przystanek Tarnogajska; w kierunku „Tyniecka” objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa, omijając pętlę Tarnogaj.
  • 134 – zmiana lokalizacji przystanków („Nyska” w obu kierunkach i „Tarnogajska” w kierunku „Księże Wielkie”).
  • 143 – w obu kierunkach objazd przez ul. Bardzką i Armii Krajowej.
  • 245 – w kierunku „Bieńkowice” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, omijając przystanek Tarnogajska; w kierunku „Pracze Odrzańskie” objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa, omijając pętlę Tarnogaj.
  • 708 – w kierunku „Tarnogaj” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, nadal obsługuje pętlę Tarnogaj; w kierunku „Dworzec Główny” kursuje objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa (dla linii nie ma przystanku „Gazowa” na skrzyżowaniu Międzyleskiej i Gazowej).

Przesunięte przystanki:

  • Kamienna, Bardzka – przesunięty z powodu budowy buspasa na Bardzkiej.
  • Nyska – uruchomiony został nowy przystanek tymczasowy; przystanek po drugiej stronie ulicy został przesunięty.
  • Gazowa – przeniesiony przed skrzyżowanie.
  • Klimasa – przeniesiony na ul. Klimasa, przed skrzyżowaniem.
  • Tarnogajska – zmiana lokalizacji, za skrzyżowaniem.

Pełne szczegóły dotyczące tymczasowych przystanków i numerów słupków dostępne są
w komunikatach na stronie MPK. Dodatkowo spółka prowadzi akcję informacyjną – w tym ulotkową i plakatową – w rejonie prowadzonych prac oraz w miejscach objazdów, aby każdy pasażer mógł łatwo odnaleźć się w nowej organizacji ruchu.

 

Założenia inwestycji

Dzięki prowadzonym pracom, kierowcy i pasażerowie zyskają:

  • nowoczesne, wygodne perony z nowym wyposażeniem,
  • odnowione przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe,
  • lepsze bezpieczeństwo i płynność ruchu na całym ciągu komunikacyjnym.

Prace na Tarnogajskiej prowadzone są równolegle z inwestycją na Bardzkiej, aby ograniczyć uciążliwości i skrócić czas wyłączeń tramwajowych w tej części miasta. Dzięki temu pasażerowie szybciej skorzystają z w pełni przebudowanej i bezpiecznej trasy. Łączny koszt prac to ponad 4,1 mln zł.