Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Ikona standardu tekstu prostego

To kolejny krok w kierunku zwiększenia udziału pojazdów nisko- i zeroemiesyjnych w naszej flocie. Od 3 października rozpoczynają się kolejne testy autobusu zasilanego wodorem. Tym razem na testach pojawi się produkowany w Polsce pojazd Arthur Bus H2 Zero.

Testy kolejnego autobusu wodorowego potrwają miesiąc, a ich podstawowym celem jest ocena funkcjonowania pojazdu w realnych warunkach operacyjnych.

 

- Chcemy zebrać możliwie najbardziej obszerną wiedzę na temat funkcjonowania tego autobusu w realiach naszego miasta, w codziennym funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Pozyskane parametry eksploatacyjne zostaną poddane szczegółowej analizie. Wszystko po to, aby możliwie najlepiej przygotować się do planowanego w przyszłości zakupu tego typu pojazdów – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.

Wrocławianie będą mogli korzystać z usług Arthur Busa do końca października. Autobus będzie kursował na różnych liniach, pierwszego dnia pojawi się na trasie linii 142.

- Bardzo nam zależy nie tylko na opinii fachowców, ale również użytkowników. Będziemy wdzięczni za wszystkie uwagi, którymi zechcą się z nami podzielić wrocławianie, którzy skorzystają z testowanego pojazdu – dodaje Woźny.

  

Arthur Bus H2 Zero to nowoczesny autobus zasilany ogniwami paliwowymi, które pozwalają na przejechanie do 350 km na jednym tankowaniu wodoru. Pojazd zużywa mniej niż 6 kg wodoru na 100 km, co czyni go nie tylko oszczędnym, ale przede wszystkim przyjaznym dla środowiska. Wyposażony w klimatyzację, niskopodłogową konstrukcję oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach. Testowany autobus, w swojej krótszej wersji, może jednorazowo przewieźć 78 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących.

- Po zakończeniu testów będzie można określić rzeczywiste przebiegi, jakie nasz pojazd może wykonać we Wrocławiu na jednym tankowaniu. Kierowcy będą mieć możliwość zapoznania się z nowoczesną technologią wodorową i dowiedzieć się, jak codzienna obsługa tego typu pojazdów różni się od obsługi innych autobusów. Przekazany do MPK Wrocław pojazd demonstracyjny ARTHUR H2 BUA jest polskiej produkcji, powstał w zakładzie produkcyjnym firmy w Lublinie. Pojazd porusza się bezemisyjnie i cicho, a kierowca jest wspomagany systemami poprawiającymi bezpieczeństwo i komfort pracy – informuje Maciej Sylwanowicz, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Arthur Bus.

   

Arthur Bus H2 Zero to pojazd, który nie emituje spalin, dzięki czemu jego eksploatacja przyczynia się do poprawy jakości powietrza w mieście. Autobus jest wyposażony
w nowoczesne systemy technologiczne, takie jak ogniwa wodorowe o mocy 70 kW oraz silniki trakcyjne o mocy 2x125 kW. Dodatkowo autobus posiada baterie trakcyjne. Autobus Arthur Bus H2 Zero został zaprezentowany po raz pierwszy szerokiej publiczności podczas targów BUS2BUS w Niemczech i od tamtej pory przeszedł szereg testów homologacyjnych. Firma Arthur Bus, choć ma siedzibę w Niemczech, prowadzi działalność produkcyjną w Polsce. Z napędem wodorowym związane są obecnie największe nadzieje w kontekście tworzenia zrównoważonego, ekologicznego i zeroemisyjnego transportu publicznego. Jest to również stały element strategii rozwojowej MPK Wrocław.

- Możliwość korzystania z takich pojazdów wymaga przygotowania odpowiedniej infrastruktury związanej z dystrybucją paliwa oraz ich bieżącą eksploatacją. MPK Wrocław prowadzi obecnie intensywne przygotowania do możliwości użytkowania takich pojazdów we Wrocławiu w możliwie krótkiej perspektywie czasowej, prowadząc jednocześnie intensywne testy różnych pojazdów oferowanych na rynku. Po zakończeniu testów autobusu Arthur Bus planowane są kolejne testy wodorowców innych producentów  –  podsumowuje Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.