Ikona standardu tekstu prostego

 

Trzy wakacyjne inwestycje wrocławskiej TORYwolucji udało się ukończyć przed terminem. Teraz wrocławskie MPK rozpoczyna długo wyczekiwany remont jednego z najważniejszych węzłów komunikacyjnych: placu Jana Pawła II. Uda się go wykonać bez całkowitego zamykania placu dla ruchu tramwajów.

MPK oddaje do ruchu wyremontowane skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich z al. Hallera. Dziś (27.08) odbył się udany przejazd próbny, więc tramwaje linii 2, 6, 7 i 17 mogą od soboty (28.08) wrócić na swoje stałe trasy w kierunku Krzyków i Kleciny.

To trzecia ważna wakacyjna inwestycja w ramach TORYwolucji, którą oddajemy do ruchu przed terminem – zaznacza Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. –  Dzięki zaangażowaniu naszych podwykonawców i pracowników już w zeszłą sobotę, z tygodniowym wyprzedzeniem, przywróciliśmy ruch na placu Strzegomskim i na ul. Kazimierza Wielkiego. Ale działamy dalej, przed nami kolejne wyzwania – dodaje.

Teraz torowcy wkraczają na plac Jana Pawła II, gdzie wymienią rozjazdy, łuki i skrzyżowanie torów. Dzięki pracom prowadzonym przez przewoźnika, z ulgą odetchną także kierowcy, bo – jak zwykle przy tego rodzaju inwestycjach – MPK zadba o ułożenie równej, gładkiej nawierzchni w pobliżu torów, w miejscu obecnej, mocno już wyboistej.

Pragnę uspokoić mieszkańców: na żadnym etapie prac nie będzie sytuacji, w której zamkniemy dla tramwajów cały plac. Harmonogram prac jest tak pomyślany, żeby przez cały czas tramwaje mogły tamtędy kursować w określonych relacjach. – zapewnia prezes MPK. – Nasze zadania skoordynowaliśmy także z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta, który będzie prowadził remont przejścia podziemnego pod placem.

Plac Jana Pawła II cały czas będzie także przejezdny dla samochodów, choć będzie trzeba liczyć się z czasową zmianą organizacji ruchu, a kierowcy będą musieli zachować szczególną ostrożność.

I tak:

  • I ETAPwymiana rozjazdów od strony ul. św. Mikołaja i Ruskiej.

    • Rozpoczyna się już w sobotę, 28 sierpnia.

    • Będzie realizowany bez wprowadzania dodatkowych zmian w komunikacji tramwajowej.

    • Tramwaje linii 3, 10, 20, 31, 33 będą kursowały – tak jak dotychczas – skręcając z ul. Legnickiej w Podwale (i odwrotnie).

  • II ETAP – wymiana rozjazdów od strony ul. Legnickiej

    • Tramwaje będą kursowały we wszystkich pozostałych relacjach: Podwalem na wprost, a także w relacji skrętnej: od strony mostu Sikorskiego w Ruską i z ul. św. Mikołaja w stronę mostu Sikorskiego.

  • III ETAP – wymiana skrzyżowania torów na środku placu

    • Tramwaje będą kursowały w relacjach skrętnych, tj. od strony pl. Orląt Lwowskich w Legnicką (i z powrotem), od strony mostu Sikorskiego w Legnicką (i z powrotem), od strony ul. św. Mikołaja w stronę mostu Sikorskiego i od strony mostu Sikorskiego w ul. Ruską.

  • IV ETAP – wymiana rozjazdu od strony mostu Sikorskiego

    • Tramwaje będą kursowały prosto z Legnickiej w stronę ul. Ruskiej, z ul. św. Mikołaja w stronę Legnickiej, oraz od strony placu Orląt Lwowskich w Legnicką (i odwrotnie).

  • V ETAP – wymiana rozjazdu od pl. Orląt Lwowskich

    • Tramwaje będą kursowały z ul. św. Mikołaja w ul. Legnicką i w stronę mostu Sikorskiego, z ul. Legnickiej w stronę mostu Sikorskiego i w ul. Ruską i od mostu Sikorskiego w stronę Legnickiej i w stronę Ruskiej.

Prace będą kosztowały 5,9 mln złotych. Wykonawcą jest Zakład Sieci i Zasilania sp. z o.o. we Wrocławiu.