Tramwaje kursują już nową trasą przez Popowice!
15 maja od wczesnych godzin porannych tramwaje wrocławskiego MPK zaczęły regularnie kursować nową trasą, łączącą Kępę Mieszczańską ze skrzyżowaniem ulic Popowickiej i Milenijnej.
Nowa trasa tramwajowa przez Szczepin i Popowice to 4,4 kilometra torów, z czego aż połowa została wykonana w technologii zielonego torowiska. Cała inwestycja, wykonana przez Wrocławskie Inwestycje kosztowała ponad 277 milionów złotych, a niemal 82 miliony pochodziły z dofinansowania Unii Europejskiej.
Aby zapewnić dogodny transport, trasę wyposażono w 9 par przystanków. Umieszczono je w najbardziej dogodnych punktach, jak chociażby w okolicy stacji kolejowej PKP. Na nowej trasie usytuowano następujące przystanki:
- Wejherowska (Hala Orbita);
- Port Popowice;
- Białowieska;
- Park Popowicki;
- Wrocław Popowice (17. południk);
- Długa (ogrody działkowe);
- Wrocław Szczepin;
- Michalczyka;
- Kępa Mieszczańska.
W związku z otwarciem trasy przez Popowice i Szczepin pojawiły się także dwie nowe linie tramwajowe, które rozpoczęły swoje regularne kursowanie. Pierwsza z nich to linia o numerze 19, łącząca Kozanów z placem Grunwaldzkim, z pętlą przy wrocławskim ZOO. Długość tej trasy to 11,5 kilometra.
Druga linia nosi numer 18. i pokrywa się w części z dotychczasową linią numer 32, jednak zamiast jechać ulicą Legnicką, kursuje przez Popowice, wyremontowane mosty Pomorskie oraz centrum miasta, aby dowieźć pasażerów z zachodnich w południowe części Wrocławia.
W szczycie komunikacyjnym tramwaje kursują tu co 6 minut, a dzięki nowej trasie, dostęp do szybkiej podróży tym środkiem transportu miejskiego zyskało aż 15 tysięcy mieszkańców.
Nowa trasa w liczbach:
- 4,4 nowego torowiska;
- 2 kilometry torowiska zielonego;
- 67 kilometrów sieci energetycznej;
- 27 kilometrów sieci trakcyjnej;
- 60 tysięcy mkw. Nowych nawierzchni bitumicznych;
- 25 nowych i wyremontowanych przystanków.
Nowy układ komunikacyjny powstał w oparciu o wcześniej przeprowadzone prace analityczne i prognozy dotyczące obecnych i przyszłych strumieni pasażerów. Skuteczność przyjętych rozwiązań będzie oczywiście poddawana dodatkowej weryfikacji.