Ikona standardu tekstu prostego

 

15 maja od wczesnych godzin porannych tramwaje wrocławskiego MPK zaczęły regularnie kursować nową trasą, łączącą Kępę Mieszczańską ze skrzyżowaniem ulic Popowickiej i Milenijnej.

Nowa trasa tramwajowa przez Szczepin i Popowice to 4,4 kilometra torów, z czego aż połowa została wykonana w technologii zielonego torowiska. Cała inwestycja, wykonana przez Wrocławskie Inwestycje kosztowała ponad 277 milionów złotych, a niemal 82 miliony pochodziły z dofinansowania Unii Europejskiej.

 

Aby zapewnić dogodny transport, trasę wyposażono w 9 par przystanków. Umieszczono je w najbardziej dogodnych punktach, jak chociażby w okolicy stacji kolejowej PKP. Na nowej trasie usytuowano następujące przystanki:

- Wejherowska (Hala Orbita);

- Port Popowice;

- Białowieska;

- Park Popowicki;

- Wrocław Popowice (17. południk);

- Długa (ogrody działkowe);

- Wrocław Szczepin;

- Michalczyka; 

- Kępa Mieszczańska.

 

W związku z otwarciem trasy przez Popowice i Szczepin pojawiły się także dwie nowe linie tramwajowe, które rozpoczęły swoje regularne kursowanie. Pierwsza z nich to linia o numerze 19, łącząca Kozanów z placem Grunwaldzkim, z pętlą przy wrocławskim ZOO. Długość tej trasy to 11,5 kilometra.

Druga linia nosi numer 18. i pokrywa się w części z dotychczasową linią numer 32, jednak zamiast jechać ulicą Legnicką, kursuje przez Popowice, wyremontowane mosty Pomorskie oraz centrum miasta, aby dowieźć pasażerów z zachodnich w południowe części Wrocławia.

W szczycie komunikacyjnym tramwaje kursują tu co 6 minut, a dzięki nowej trasie, dostęp do szybkiej podróży tym środkiem transportu miejskiego zyskało aż 15 tysięcy mieszkańców.

 

Nowa trasa w liczbach:

- 4,4 nowego torowiska;

- 2 kilometry torowiska zielonego;

- 67 kilometrów sieci energetycznej;

- 27 kilometrów sieci trakcyjnej;

- 60 tysięcy mkw. Nowych nawierzchni bitumicznych;

- 25 nowych i wyremontowanych przystanków. 

 

Nowy układ komunikacyjny powstał w oparciu o wcześniej przeprowadzone prace analityczne i prognozy dotyczące obecnych i przyszłych strumieni pasażerów. Skuteczność przyjętych rozwiązań będzie oczywiście poddawana dodatkowej weryfikacji.