Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

MPK Wrocław

Ikona standardu tekstu prostego

 

15 maja od wczesnych godzin porannych tramwaje wrocławskiego MPK zaczęły regularnie kursować nową trasą, łączącą Kępę Mieszczańską ze skrzyżowaniem ulic Popowickiej i Milenijnej.

Nowa trasa tramwajowa przez Szczepin i Popowice to 4,4 kilometra torów, z czego aż połowa została wykonana w technologii zielonego torowiska. Cała inwestycja, wykonana przez Wrocławskie Inwestycje kosztowała ponad 277 milionów złotych, a niemal 82 miliony pochodziły z dofinansowania Unii Europejskiej.

 

Aby zapewnić dogodny transport, trasę wyposażono w 9 par przystanków. Umieszczono je w najbardziej dogodnych punktach, jak chociażby w okolicy stacji kolejowej PKP. Na nowej trasie usytuowano następujące przystanki:

- Wejherowska (Hala Orbita);

- Port Popowice;

- Białowieska;

- Park Popowicki;

- Wrocław Popowice (17. południk);

- Długa (ogrody działkowe);

- Wrocław Szczepin;

- Michalczyka; 

- Kępa Mieszczańska.

 

W związku z otwarciem trasy przez Popowice i Szczepin pojawiły się także dwie nowe linie tramwajowe, które rozpoczęły swoje regularne kursowanie. Pierwsza z nich to linia o numerze 19, łącząca Kozanów z placem Grunwaldzkim, z pętlą przy wrocławskim ZOO. Długość tej trasy to 11,5 kilometra.

Druga linia nosi numer 18. i pokrywa się w części z dotychczasową linią numer 32, jednak zamiast jechać ulicą Legnicką, kursuje przez Popowice, wyremontowane mosty Pomorskie oraz centrum miasta, aby dowieźć pasażerów z zachodnich w południowe części Wrocławia.

W szczycie komunikacyjnym tramwaje kursują tu co 6 minut, a dzięki nowej trasie, dostęp do szybkiej podróży tym środkiem transportu miejskiego zyskało aż 15 tysięcy mieszkańców.

 

Nowa trasa w liczbach:

- 4,4 nowego torowiska;

- 2 kilometry torowiska zielonego;

- 67 kilometrów sieci energetycznej;

- 27 kilometrów sieci trakcyjnej;

- 60 tysięcy mkw. Nowych nawierzchni bitumicznych;

- 25 nowych i wyremontowanych przystanków. 

 

Nowy układ komunikacyjny powstał w oparciu o wcześniej przeprowadzone prace analityczne i prognozy dotyczące obecnych i przyszłych strumieni pasażerów. Skuteczność przyjętych rozwiązań będzie oczywiście poddawana dodatkowej weryfikacji.