VolWOŚP po raz pierwszy! Wylicytuj autobus MPK podczas Orkiestry
Wielka wymiana autobusów dobiegła końca. 60 nowych Mercedesów-Benz Citaro II zastąpiło nasze najstarsze pojazdy marki Volvo. Jeden z ostatnich egzemplarzy będzie można wylicytować podczas tegorocznej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Ostatnie kilka lat to duża wymiana taboru w MPK Wrocław. W 2018 roku wzbogaciliśmy się o 60 nowych Mercedesów. W 2019 było to 50 pojazdów tej marki, a w zeszłym roku kolejne 60 sztuk. Nowe autobusy sukcesywnie zastępowały najstarsze, kilkunastoletnie Volvo, które przez wiele lat stanowiły trzon naszego taboru .
- Autobus, który oddajemy na licytację to Volvo 7000 o numerze bocznym 7004 – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Pojazd pierwszy raz był rejestrowany 19 grudnia 2003 roku, więc swoją służbę dla Wrocławia skończył jako 17-latek. Mamy nadzieję, że emeryturę spędzi w dobrych rękach.
Autobus licytować można przez stronę Allegro Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (link: ). Kwota wywoławcza wynosi 70,04 złotych.
Dodatkowo, na aukcję WOŚP prezes MPK Krzysztof Balawejder oddał wieczne pióro, którym podpisał umowę na dużą wymianę taboru spółki. Dotyczy ona zakupu 25 w całości niskopodłogowych, niebieskich tramwajów Moderus Gamma z opcją dokupienia kolejnych 21 sztuk (link: ). Kwota wywoławcza wynosi x złotych.
Więcej informacji o licytowanym Volvo:
Autobus Volvo – model 7000 – był jednym z pierwszych seryjnych niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. W 2003 roku do Wrocławia dotarło 14 sztuk tych autobusów. Autobusy te pojawiły się jako element dużej wymiany taborowej we Wrocławiu, przeprowadzonej w latach 2001-2006. Pojazdy zostały zamówione przez MPK aby wycofać autobusy serii Jelcz M11. VOLVO 7000 zostały zamówione w październiku 2003 roku, dotarły do MPK zaledwie dwa miesiące później. Przez kilkanaście lat autobusy tej marki stanowiły trzon wrocławskiej floty autobusowej.
VOLVO 7000 zostały wyposażone w klimatyzację kabiny kierującego, system informacji pasażerskiej firmy Pixel, rozsuwane szyby i 6 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Zamontowano fotele firmy Ster. Skrzynia biegów w autobusie o nr bocznym 7004 (jak w pozostałych siedmiu pierwszych egzemplarzach) jest produkcji firmy ZF.
Autobus od początku, tj. od grudnia 2003 roku, był eksploatowany w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej 131, gdzie otrzymał numer taborowy nr 7004. Pozostawał w eksploatacji liniowej 17 lat, do końca 2020 roku.