Ikona standardu tekstu prostego

 

Siedem remontów torowisk i sieci trakcyjnej – tak spędzimy wakacje. Kolejne prace ruszą po zakończeniu letniej laby. Przypomnijmy, że wrocławskie tory są już remontowane nie tylko w wakacje. Od zeszłego roku w ramach TORYwolucji  intensywnie prowadzimy inwestycje przez cały rok.

Założeniem TORYwolucji jest całoroczna praca nad poprawą stanu tramwajowej infrastruktury począwszy od bieżących napraw, a na dużych remontach skończywszy. Dzięki temu, że dla prezydenta Jacka Sutryka komunikacja jest priorytetem, możemy wydawać rocznie aż 80 mln zł na remonty.

Rocznie robimy maksimum tego, co jest możliwe do wykonania bez zawieszania funkcjonowania większości linii tramwajowych – zapewnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Pracujemy na pełnych obrotach, a czas na wykonanie każdego z remontów mamy maksymalnie wyśrubowany, aby utrudnienia trwały jak najkrócej – i dodaje – W sobotę rozpoczniemy naprawę torowiska na placu Strzegomskim i wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Kazimierza Wielkiego z Krupniczej. W lipcu natomiast czeka nas duży remont torowiska w ciągu ulicy Św. Mikołaja oraz ulicy Ruskiej.

Przypomnijmy, że w tym roku zakończyliśmy już remonty:

  • torowiska w ciągu ul. Olszewskiego wraz pętlą Biskupin (inwestycja rozpoczęta w 2020),
  • torowiska w ciągu ul. Złotoryjskiej łączącego ul. Legnicką z Robotniczą (obok Dolmedu),
  • torowiska przecinającego ul. Powstańców Śląskich na wysokości ul. Kutnowskiej.

A także wymieniło rozjazdy:

  • na skrzyżowaniu Podwala z ul. Krupnicza i Sądową od pl. Orląt Lwowskich,
  • w węźle ulic Piotra Skargi i Teatralnej,
  • na ul. Piotra Skargi od strony pl. Dominikańskiego.

Trwają prace na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z aleją Hallera. Wymieniane są tu rozjazdy oraz łuki, a także nawierzchnia w obrębie torowiska.

Te duże przedsięwzięcia to preludium do zadań, jakich podejmiemy się w wakacje. Wśród zaplanowanych prac jest duży remont torowiska w ciągu ulicy Świętego Mikołaja oraz ulicy Ruskiej. Tory otrzymają tam zupełnie nową podbudowę i nawierzchnię. Przejazd będzie nie tylko bezpieczniejszy, ale i bardziej komfortowy.

Już od tej soboty (26.06) rozpoczniemy natomiast wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą i kapitalną naprawę torów na placu Strzegomskim. To przedsięwzięcie jest możliwe dzięki otwarciu pierwszego odcinka TAT, od pl. Orląt Lwowskich do pętli Wrocławski Park Przemysłowy.

Letnie inwestycje w szczegółach:

  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą (prace ruszą 26 czerwca),
  • naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim (prace ruszą 26 czerwca),
  • remont torowiska w ul. św. Mikołaja,
  • remont torowiska w ul. Ruskiej,
  • wymiana łuków w ul. Legnickiej na skrzyżowaniu ze Złotoryjską na wysokości Dolmedu – Prace dodatkowe, nie uwzględnione wcześniej na mapie TORYwolucja 2021.

Infrastruktura tramwajowa to nie tylko tory, dlatego też wykonamy:

  • wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Grabiszyńską/Oporowską,
  • wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich/Krzycką.

Koniec wakacji to nie koniec inwestycyjnego boomu. Wręcz przeciwnie, będzie się bardzo dużo działo.

Inwestycje planowane po wakacjach:

  • wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II,
  • wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej,
  • wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego/Widok/Szewska od ul. Widok,
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Grabiszyńską,
  • remont torowiska w al. Hallera od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej,
  • naprawa przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej,
  • wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek,
  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańskiej z ul. Jedności Narodowej.

Inwestycje w sieć trakcyjną:

  • remont sieci trakcyjnej na pl. Jana Pawła,
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Stawowej (pod wiaduktem),
  • remont przewodu jezdnego pod wiaduktem przy ul. Powstańców Śląskich/Świdnickiej,
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Oporowskiej,
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Pereca (pod wiaduktem),
  • wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu w ul. Grabiszyńskiej i Pereca,
  • remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Ślężna,
  • remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Żmigrodzka.
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Ślężnej (odcinek od ul. Sztabowej do ul. Kamiennej) w obu kierunkach,
  • remont sieci trakcyjnej na pl. Legionów,

Wymienione inwestycje to te najpoważniejsze. Nasi torowcy bez przerwy zajmują się bieżącym utrzymanie infrastruktury, dokonują napraw interwencyjnych. Nie ma przesady w stwierdzeniu, że pracują siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę.